Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014

Δείτε τι αγοράζουν περισσότερο οι γυναίκες σε καιρούς κρίσης !


Σε καιρούς οικονομικής ύφεσης, οι πωλήσεις του κραγιόν αυξάνονται. Όπως στις ημέρες μας, έτσι και στις αρχές του 1930, η επιθυμία... για αγορά και κατανάλωση προϊόντων ομορφιάς από τις γυναίκες ξεπερνούσε ακόμη και την ανάγκη γα αγορές που καλύπτουν βασικές ανάγκες. Το φαινόμενο ονομάζεται “lipstick effect” και υποστηρίζεται σχεδόν, από κάθε γυναίκα που θέλει να νιώσει καλύτερα με τον εαυτό της, εν όψει μιας οικονομικής κρίσης.



Σε περιόδους κρίσης παραδόξως, οι πωλήσεις του κραγιόν αυξάνονται. Η στροφή των γυναικών σε προϊόντα ομορφιάς σε περιόδους ύφεσης είναι γνωστή ως “lipstick effect” και παρατηρήθηκε για πρώτη φορά, στο μεγάλο κραχ στις αρχές του 1930. Το φαινόμενο επαναλήφθηκε στις ΗΠΑ μετά το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτέμβρη του 2001, ενώ πολλά από τα χαρακτηριστικά του εντοπίζονται και στην εποχή της σύγχρονης οικονομικής κρίσης.



“Οι γυναίκες παρατηρείται ότι αγοράζουν προϊόντα ομορφιάς, όπως κραγιόν, σε περιόδους οικονομικής κρίσης, καθώς θεωρούν ότι τα λεφτά προορίζονται για μια καλή επένδυση”, καταλήγουν ερευνητές από πανεπιστήμια του Τέξας και της Μινεσότα. Ο ορισμός του “lipstick effect” μεταφράζεται σε μία πρόταση, “Όσο πιο αβέβαιο είναι το μέλλον μίας οικονομίας, τόσο περισσότερο οι γυναίκες επιδιώκουν να σπαταλούν χρήματα σε προϊόντα που τις κάνουν να νιώθουν όμορφες και περιποιημένες”.



Η υπόθεση των ερευνητών εάν δεν επιβεβαιωνόταν στη συνέχεια από πέντε μελέτες, θα κινδύνευε να χαρακτηριστεί σεξιστική. Δεδομένου ότι οι γυναίκες είχαν φτάσει κάποια περίοδο, να παίρνουν σε ποσοστό 19%, χαμηλότερους μισθούς από τους άνδρες, οδήγησε πολλές από αυτές να θεωρούν πως μία καλή εξωτερική εμφάνιση ήταν δυνατόν να εξασφαλίσει την απόκτηση μίας καλύτερης επαγγελματικής θέσης. Μία ακόμη διατυπωμένη και αναπόφευκτα σεξιστική θέση είναι ότι το γυναικείο φύλο προσπαθεί πάντοτε, κυρίως, σε περιόδους κρίσης, όπου μια θέση απειλείται πιο εύκολα, να ανταγωνίζεται τις θέσεις που καταλαμβάνονται από άνδρες, φορώντας περισσότερα καλλυντικά και πιο προσεγμένα ρούχα.



Η γυναικεία ελκυστικότητα μέσα από ένα κραγιόν



Από ευρήματα των ερευνών θεωρείται ότι πολλές γυναίκες καταφεύγουν σε τέτοιου είδους αγορές, ακόμη και σε χρόνια δύσκολα, προκειμένου να ελκύουν πάντοτε τον ανδρικό πληθυσμό. Προηγούμενες έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα πως οι καταναλωτές προχωρούν στη σπατάλη χρημάτων σε πολυτελή προϊόντα κατά τη διάρκεια μίας ύφεσης, για να νιώσουν καλύτερα. Ένα παλαιότερο άρθρο των New York Times, γράφει, “Δύσκολοι καιροί, αλλά τα χείλη σου φαίνονται υπέροχα”.



Μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις του 2001 που έκαναν δυσχερή την οικονομία, η εταιρεία Estee Lauder σημείωσε αύξηση στις πωλήσεις της όσον αφορά τα κραγιόν. Ο δημιουργός της συγκεκριμένης εταιρείας υπέθεσε ότι η αγορά καλλυντικών είναι ένας από τους δείκτες της τρέχουσας οικονομίας. “Όταν η οικονομία είναι επισφαλής, οι πωλήσεις αυτών των προϊόντων αυξάνονται, καθώς οι γυναίκες έχουν ανάγκη να βελτιώσουν τη διάθεσή τους με φθηνές αγορές κραγιόν αντί να δώσουν πολλά χρήματα”.



Ένα κραγιόν είναι ικανό να βελτιώσει την εικόνα μίας γυναίκας ιδίως όταν ο τραπεζικός της λογαριασμός είναι άδειος. Σε εκείνο ακριβώς το σημείο, η γυναικεία περιποίηση κρίνεται πιο σημαντική από κάθε άλλη φορά καθώς θεωρείται ότι συμβάλλει στην ανάκτηση της χαμένης αυτοπεποίθησης. Ο γιατρός Dr Benson, αναφέρει, “Όταν οι γυναίκες αγοράζουν κραγιόν σε περιόδους άγχους και πίεσης, το κάνουν γιατί θέλουν να χτίσουν έξω στην κοινωνία, την εικόνα μίας ζωντανής και όχι αποθαρρυμένης γυναίκας”.



Κραγιόν σε σκούρους τόνους της δεκαετίας του 1940



Μία άλλη πραγματικότητα, που συνδέεται με την ανάδυση του κραγιόν σε περιόδους κρίσης, είναι ότι οι εταιρείες καλλυντικών, ακριβώς επειδή γνωρίζουν πως η οικονομία είναι πενιχρή, φροντίζουν να βγάλουν στην αγορά νέα κύματα προϊόντων που είναι οικονομικά πιο φιλικά στους πελάτες. Οι οικονομολόγοι εξηγούν πάντως, πως τα κραγιόν δεν πρέπει να θεωρούνται υποδεέστερα προϊόντα, ούτε πρέπει να προκαλούν εντύπωση όταν προτιμώνται από άλλα, ακόμη και σε δύσκολες περιόδους. Πρόκειται στην ουσία για μικρές απολαύσεις, για ένα είδος φθηνής θεραπείας που μπορεί να λειτουργήσει ως υποκατάστατο ακριβότερων αγαθών.



Τα κραγιόν θεωρείται ακόμη, ότι τονώνουν το ηθικό με τον ίδιο τρόπο, που το επιτύγχαναν οι ταινίες του Τσάρλι Τσάπλιν, στα χρόνια της Μεγάλης Ύφεσης. Μια ζεστή απόχρωση που ταιριάζει απόλυτα με τον τόνο του δέρματος μιας γυναίκας μπορεί να την κάνει να ξεχάσει εντελώς την δυσχερή κατάσταση της κοινωνίας στην οποία ζει και καλείται να αντιμετωπίσει. Όπως δηλώνει ο επικεφαλής οικονομολόγος της National City Corporation, Richard DeKaser, δεν πρόκειται απλώς για μια αληθοφανή θεωρία, “η θεωρία του lipstick effect είναι απόλυτα εναρμονισμένη με όλα τα είδη της οικονομικής θεωρίας”.



Οι προτιμήσεις σε κραγιόν από το 1920 μέχρι σήμερα



Πέρα από τις περιόδους οικονομικής κρίσης, ένα κραγιόν θεωρείται πάντοτε μία καλή επένδυση στο μυαλό μίας γυναίκας. Πηγαίνοντας πίσω στο 1920, οι γυναίκες προτιμούσαν ιδιαίτερα να βάφονται με έντονα χρώματα, το 1930 βάφονταν με φωτεινούς τόνους και περισσότερο με ροζ κραγιόν, τη δεκαετία του 1940 επέλεγαν βαθυκόκκινα χρώματα, όπως και το 1950, ενώ το 1960 προτιμούσαν πολύ φωτεινούς τόνους ακόμη και το λευκό. Ιριδίζουσες και γυαλιστερές αποχρώσεις επιλέγονται το 1970, το 1980 επιστρέφουν οι σκούροι τόνοι, ενώ το 1990 η προσοχή στρέφεται στα ματ κραγιόν. Ο 21ος αιώνας συνδυάζει όλα τα παραπάνω.



Το ακριβότερο κραγιόν στον κόσμο



Ανεξαρτήτως περιόδων και κοινωνικοοικονομικών συνθηκών, τα κραγιόν μονοπωλούν το ενδιαφέρον μίας γυναίκας και τραβούν την προσοχή του κόσμου. Εντύπωση προκαλεί πως το πιο ακριβό κραγιόν του κόσμου κοστίζει 62000 δολάρια, καθώς αποτελείται από 110 γραμμάρια χρυσού 18 καρατίων και είναι στολισμένο με 199 διαμάντια. Υπάρχουν γυναίκες άραγε, που θα ήθελαν να το αποκτήσουν; Η εμμονή με τα κραγιόν παγιώνεται όσο υπάρχουν γυναίκες, όπως οι Βρετανίδες, που φροντίζουν να το ανανεώνουν στα χείλη τους, τουλάχιστον οκτώ φορές την ημέρα. Η δύναμη ενός κραγιόν συνοψίζεται στην παρακάτω πληροφορία, ένα πορτρέτο της Κέιτ Μος, σχεδιασμένο από κραγιόν, κάποτε έπιασε 424000 ευρώ σε μια δημοπρασία. Γιατί όχι, και εν μέσω μιας οικονομικής κρίσης;



Via








Διαβάστε περισσότερα »



from PoNiRidiS http://poniridis.blogspot.com/2014/11/blog-post_176.html

via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου